Zoe Saldana schittert in ‘The Legend of Red Hand’, de Campari-kortfilm geregisseerd door Stefano Sollima
Milaan, 30 januari 2018 – Na het internationale succes van Campari Red Diaries 2017 ‘Killer in Red’ lanceert het Italiaanse aperitiefmerk vandaag het intrigerende vervolg: ‘The Legend of Red Hand’. Deze spannende kortfilm, met actrice Zoe Saldana en acteur Adriano Giannini, neemt je mee op een reis rond de wereld en moedigt Campari-fans aan om ook op zoek te gaan naar de perfecte cocktail.
In de schemering van de iconische Duomo-kathedraal in Milaan, bakermat van Campari, ontmoet de kijker de charismatische fotografe Mia Parc, gespeeld door Zoe Saldana. Regisseur Stefano Sollima brengt vakkundig zijn talent in het thrillergenre in beeld. In een beklijvende sfeer volgen we Mia op haar geheime missie: de mysterieuze figuur van Red Hand onthullen, de meester achter de beste Campari-cocktails ooit. De reis begint in Milaan en eindigt in Londen, met tussenpauzes in New York, Buenos Aires, Rio De Janeiro en Berlijn.
Zoe Saldana: "Mia Parc spelen in The Legend of Red Hand was een fantastische ervaring, waarbij ik me kon verdiepen in een wereld vol geheimzinnigheid en intriges. Een hele eer ook om te mogen deel uitmaken van deze campagne en van dit legendarische merk. Want Campari erkent als geen ander dat er achter elke geweldige cocktail een geweldig verhaal schuilgaat, met een geweldige bartender in de hoofdrol.”
The Legend of Red Hand is wereldwijd te bekijken op het officiële YouTube-kanaal van Campari (www.youtube.com/EnjoyCampari) en onderstaande sociale mediakanalen.
Ontdek als eerste de kortfilm via deze link.
#Campari #RedDiaries
www.campari.com
www.youtube.com/EnjoyCampari
www.facebook.com/Campari.be
instagram.com/camparibelgium
twitter.com/campari
Voor meer info: Hilde Meus – RCA PR – 011 59 05 97 – 0473 69 51 07 – hilde.meus@rca.be
OVER CAMPARI RED DIARIES
Campari Red Diaries 2018 gaat, net als de editie van 2017, een stap verder dan de voormalige Campari-kalenders. De verhalen zetten de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker en laten zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal schuilgaat’.
OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.
OVER NEGRONI
De iconische Negroni-cocktail gaat terug tot 1919. Toen was er een graaf, Camillo Negroni. In zijn stamcafé in Firenze bestelde hij altijd een Americano, een mix van gelijke delen Campari, rode vermout en bruiswater. Op een dag vroeg hij een wat straffere cocktail… De barman voegde geen bruiswater maar gin toe en garneerde de cocktail met een schijfje sinaasappel in plaats van een partje citroen. De Negroni was geboren.
Intussen is het recept bijna 100 jaar oud. Maar de bittere cocktail op basis van Campari, London Dry Gin en zoete rode vermout blijft populair. Geen wonder dat Negroni tot de meest invloedrijke cocktails ooit behoort. De Internationale Bartenders Association (IBA) vermeldt Campari als een officieel ingrediënt van Negroni. Dus, geen Negroni zonder Campari!
OVER GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs. Voor meer informatie kan u terecht op www.camparigroup.com/en. We stellen het op prijs dat u op een verantwoorde manier van onze producten geniet