Zoe Saldana schittert in ‘The Legend of Red Hand’, de Campari-kortfilm geregisseerd door Stefano Sollima
Milaan, 25 oktober 2017 – Na het internationale succes van Campari Red Diaries 2017 brengt het Italiaanse aperitiefmerk een intrigerend vervolg: ‘The Legend of Red Hand’. Deze mysterieuze kortfilm, met actrice Zoe Saldana in de hoofdrol, neemt je mee op een epische zoektocht naar de perfecte cocktail. De wereldwijde digitale lancering vindt in Milaan plaats in 2018.
Omdat ‘achter elke cocktail een verhaal schuilgaat’ richt Campari de schijnwerpers op het talent van bartenders, meer bepaald op de Red Hands, de meesters achter ’s werelds beste cocktails. De kortfilm staat centraal in de campagne van dit jaar, met in de hoofdrol de wereldster Zoe Saldana, het gezicht van succesfilms als ‘Avatar’ en ‘Guardians of the Galaxy’. Aan haar zijde staan de Italiaanse acteur Adriano Giannini en de Italiaanse regisseur Stefano Sollima, bekend van zijn bijdrage aan de reeks ‘Gomorrah’ en binnenkort de film ‘Soldado’.
‘The Legend of Red Hand’ vormt een bloedstollend mysterie over de reis van Mia Parc, vertolkt door een geïntrigeerde Zoe Saldana, op zoek naar de perfecte cocktail. Die queeste begint uiteraard in Milaan, de geboorteplaats van Campari. Regisseur Stefano Sollima haalt al zijn verteltalent in het thrillergenre boven om een meeslepend en spannend verhaal te brengen. Daarin neemt hij de kijker mee op een beklijvende reis rond de wereld.
Hoofdrolspeelster Zoe Saldana over de film: “De campagne Campari Red Diaries kan je een soort erfgoed noemen. Daarom was ik zo blij met de rol van Mia Parc in ‘The Legend of Red Hand’. Mia is een fascinerend karakter om te portretteren. En om dan gestalte te mogen geven aan haar vastberaden streven naar perfectie, met Milaan als decor, was een heel bijzondere ervaring.”
Regisseur Stefano Sollima: “De kortfilm ‘The Legend of Red Hand’ regisseren was een hele eer. Ik ben zelf Italiaan en Campari is een legendarisch merk dat ik al mijn hele leven ken. De campagne en het verhaal bieden ook veel creatieve ruimte om een mysterieuze, spannende wereld te creëren die de kijker bij zijn nekvel grijpt en doet verlangen naar meer.”
Adriano Giannini: “Het was een plezier om met Zoe Saldana en Stefano Sollima te mogen samenwerken aan ‘The Legend of Red Hand’, zeker voor een kortfilm over een iconisch merk met Italiaanse roots en een bijzonder rijke geschiedenis. Davide, mijn personage, is genoemd naar de grondlegger van Campari. Ik voelde me bijzonder verantwoordelijk voor een goede vertolking. Ik ben dan ook benieuwd naar de reacties van het publiek volgend jaar.”
De kortfilm wordt wereldwijd gelanceerd in 2018, met een feestelijk rodeloperevenement in Milaan. Benieuwd naar de trailer van ‘The Legend of Red Hand’, neem dan een kijkje op Youtube:
#Campari #RedDiaries
https://www.facebook.com/Campari.be
https://www.instagram.com/camparibelgium
https://instagram.com/campariofficial
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
Voor meer info: Hilde Meus – RCA PR – 011 59 05 97 – 0473 69 51 07 – hilde.meus@rca.be
OVER CAMPARI RED DIARIES
Campari Red Diaries 2018 gaat, net als de editie van 2017, een stap verder dan de voormalige Campari-kalenders. De verhalen zetten de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker en laten zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal schuilgaat’.
OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.
OVER GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs. Voor meer informatie kan u terecht op www.camparigroup.com/en. We stellen het op prijs dat u op een verantwoorde manier van onze producten geniet.