Internationale Negroni-week: 6 tot 12 juni
‘There’s no cheers without a cause’. Onder die slogan gaat straks, van 6 tot 12 juni, de internationale Negroni-week van start. Intussen tekenen initiatiefnemers Campari en Imbibe Magazine voor de vierde editie op rij. Opnieuw worden bars en restaurants overal ter wereld aangemoedigd om een deel van hun omzet – 1 euro per verkochte Negroni-cocktail af te staan aan een goed doel naar keuze.
In 2013 namen 100 bars deel, vorig jaar waren er dat 3.533, uit 44 landen, goed voor een opbrengst van ruim 321.000 dollar voor 1.714 goede doelen. Wat het aantal deelnemers betreft, haalde België zelfs knap de top 5.
Voor de internationale Negroni-week 2016 schreven al 41 landen zich in. Ook in België mikt de campagne op een breed publiek via public relations, sociale media en horeca. Voor deelnemers, recepten en meer info: www.negroniweek.com.
Bob Kunze-Concewitz, CEO van Gruppo Campari: “Samen met Imbibe zetten we graag onze schouders onder de Negroni-week. We zijn er trouwens van overtuigd dat de toenemende vraag naar bittere cocktails en de grote waardering voor klassieke cocktails zoals de Negroni het initiatief ten goede zullen komen. We kijken ernaar uit om nog meer bars en restaurants te zien deelnemen en nog meer klanten op een goed doel te horen klinken!”