De Campari-kalender verfilmd: Red Diaries 2017

Clive Owen en Paolo Sorrentino lanceren verhalenreis met kortfilm ‘Killer in Red’

Rome, 24 januari 2017 – Campari lanceert vandaag officieel de campagne ‘Campari Red Diaries 2017’. Daarmee slaat de befaamde kalender een nieuwe weg in, die van de film. Acteur Clive Owen en cineast Paolo Sorrentino zetten de toon met de spannende kortfilm ‘Killer in Red’. Want als geen ander kunnen cocktails verhalen vertellen. Dat weten ook Jan en Hannah Van Ongevalle, vader en dochter, die hun Belgische cocktailtalent mochten etaleren in deze Campari-campagne.

Als thuisstad van de legendarische Cinecittà-filmstudio’s is Rome de perfecte locatie om de campagne van Campari voor te stellen. Zeker nu ‘Campari Red Diaries 2017’ de verhalen achter de Campari-cocktails verfilmd heeft. Een primeur in de communicatie van het merk.

De campagne zet de verhalen achter de cocktails centraal. Daarbij delen bartenders wereldwijd hun inspiratie en ervaring. De verhalenreis begint met ‘Killer in Red’, een kortfilm geschreven en geregisseerd door de Italiaanse cineast Paolo Sorrentino, met Hollywoodacteur Clive Owen in de hoofdrol en de Frans-Zwitserse actrice Caroline Tillette als ‘Lady in Red’.

 

 

 

 

 

 

 

 

Clive Owen: “Campari Red Diaries was zo’n project waar ik heel gemakkelijk ‘ja’ tegen kon zeggen. Ik was meteen gewonnen voor een kortfilm met een eigen verhaal en geen reclamespot of commercial. Uiteraard was ook de regisseur een troef. Sorrentino is voor mij één van de beste cineasten van het moment, met een ronduit visionaire verbeeldingskracht.”

Paolo Sorrentino, regisseur en scenarist van Killer in Red: “Ik ben om twee redenen trots dat ik aan dit Campari-project heb meegewerkt. Allereerst omwille van al die andere kunstenaars die het voorrecht hebben gehad om in het verleden voor het merk te werken. Mijn naam kan nu in één adem genoemd worden met die van Depero, Fellini en anderen, ook al is dat wellicht ten onrechte. Ik ben ook trots omdat dit voor Campari een ongebruikelijke stap betekent en ik graag mijn steentje bijdraag tot dit soort pionierswerk.”

‘Killer in Red’ krijgt een knap vervolg met 12 cocktailverhalen die het talent van bartenders wereldwijd laten zien. Eén voor één onthullen deze verfilmingen een stukje magie achter het creëren van de Campari-cocktails. Een stijlvolle inwijding ook in de rijke mixologiecultuur, adembenemend geregisseerd door de jonge, beloftevolle Italiaan Ivan Olita.

Cocktailboek met Belgisch tintje

 

 

 

 

 

 

 

 

Het cocktailboek ‘Campari Red Diaries’ is het sluitstuk van de campagne en wordt naar goede gewoonte gedrukt op 9.999 exemplaren en alleen onder Campari-vrienden verdeeld. Het boek, van de hand van de Argentijnse fotograaf Ale Burset, vereeuwigt zo de Campari-verhalen van de bartenders.

Onder hen ook Jan en Hannah Van Ongevalle die in Knokke de cocktailbar The Pharmacy uitbaten en wereldwijd tot de top in hun vak behoren. Met ‘Eté Anisé’ creëerden ze een frisse cocktail, geïnspireerd op een zomerse dag in Milaan.

Voor meer informatie: Hilde Meus – RCA PR – 011 590 597 – 0473 695 107 – [email protected] www.rcapress.be

 

#Campari #RedDiaries

https://www.facebook.com/Campari.be
www.campari.com/red-diaries
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
https://instagram.com/campariofficial
https://twitter.com/campari

 

REDACTIONELE INFORMATIE

OVER CAMPARI RED DIARIES
De eerste editie van Campari Red Diaries betekent een compleet nieuwe stap, vergeleken met de voormalige Campari-kalender. De verhalen zetten de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker en laten zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal’ schuilgaat. De Campari Red Diaries-campagne voor 2017 blijft van maand tot maand boeien, met de bartender in de rol van verteller.

OVER KILLER IN RED
Campari Red Diaries begint met de kortfilm Killer in Red, geschreven en geregisseerd door de internationaal bekende en bekroonde Italiaanse cineast Paolo Sorrentino, met Hollywoodacteur Clive Owen in de hoofdrol. Deze film noir, een typische Sorrentino, speelt zich af in een chique bar waar Clive Owen de rol speelt van Floyd, een beroemde bartender uit de vroege jaren tachtig. Volgens de legende heeft hij een mysterieus talent om het karakter van zijn klanten te lezen, zodat hij een cocktail op maat kan creëren. In het verhaal maakt Floyd kennis met ‘Lady in Red’, vertolkt door de Frans-Zwitserse actrice Caroline Tillette, een dame die complexer blijkt dan Floyd ooit had kunnen vermoeden… Zoals vaak bij zijn films verkiest Sorrentino ook hier een open einde. De film laat het publiek een slot aan de intrige breien maar illustreert wel Campari’s idee dat elke cocktail een verhaal vertelt.

OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van één eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.

OVER GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs. Voor meer informatie kan u terecht op www.camparigroup.com/en. Ons vakmanschap drink je met verstand.

camparireddiaries-biographycliveowen-3.pdf

PDF - 120 Kb

camparireddiaries-biographypaolosorrentino-2.pdf

PDF - 87 Kb

cpcampari-reddiariesshort.pdf

PDF - 1.4 Mb

pbcampari-reddiariesshort.pdf

PDF - 1.4 Mb

Over Campari

OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.

Neem contact op met

www.campari.com