Campari’s (r)evolutie naar film met Clive Owen en Paolo Sorrentino in Campari Red Diaries 2017

Milaan, 12 oktober 2016 – Campari®, het legendarische, rode, bitterzoete aperitief, kondigt vandaag zijn Campari Red Diaries aan, een holistische (r)evolutie voor de Campari-kalender.

De Campari Red Diaries verfilmen het verhaal achter elke cocktail en werpen zo een nieuw licht op de communicatie van het merk. Bartenders delen hun ervaringen en emoties die hen inspireren tot creatieve cocktails.

De verhalenreis door de Campari Red Diaries 2017 blijft maand na maand intrigeren. Voor het eerst nemen kortfilms de fans van Campari mee op sleeptouw, in een wereld van verbeeldingsrijke cocktailverhalen van overal. Via Campari’s officiële YouTube-kanaal zullen deze verhalen met alle consumenten gedeeld worden.

Het verhaal waarmee de reis begint, Killer in Red, is een film noir, geschreven en geregisseerd door de Italiaanse filmmaker Paolo Sorrentino, internationaal bekend en gelauwerd. Niemand minder dan Clive Owen speelt de hoofdrol, ook dat kan tellen als begin van een verhaal over een unieke, spraakmakende cocktail waaraan de betoverende, zeven minuten durende kortfilm zijn titel ontleent.

Killer in Red lanceert het avontuur van de Campari Red Diaries en krijgt een spannend vervolg met 12 cocktailverhalen die ons het talent laten zien van 14 bartenders uit de hele wereld. Deze verhalen lossen een stukje magie achter het creëren van de Campari-cocktails en wijden fans in de rijke mixologiecultuur in. De verfilmingen zijn van het beloftevolle Italiaanse regietalent Ivan Olita.

Het resultaat zal exclusief te zien zijn op het officiële YouTube-kanaal van Campari. De première van Killer in Red én de lancering van de volledige Campari Red Diaries-campagne vinden plaats op 24 januari 2017 in Rome, Italië, de thuisstad van de legendarische Cinecittà-filmstudio’s die als geen ander symbool staan voor de bloeitijd van de Italiaanse cinema.

Over het schrijven en draaien van Killer in Red vertelt Paolo Sorrentino: “Campari is zonder meer een Italiaans symbool dat overal ter wereld geapprecieerd wordt om zijn sterk gevoel voor stijl en welomschreven taal – kwaliteiten waarop ik mij ook graag beroep. Nu de campagne voor dit jaar de weg van de film inslaat, wilde ik er absoluut voor zorgen dat ik het verhalenthema op een intrigerende en intensieve manier zou kunnen vertellen. Met Clive werken was fantastisch. Dankzij zijn aanwezigheid en enthousiasme heb ik een kortfilm kunnen maken die hopelijk fris, inspirerend en fantasierijk zal worden bevonden.”

Over zijn rol in het project vertelt Golden Globe-winnaar Clive Owen het volgende: “Ik vond het een eer dat er aan mij gedacht werd voor het draaien van Killer in Red als onderdeel van de Campari‘s Red Diaries-campagne. Vooral ook omdat het merk hiermee zijn eerste stappen zet in de filmwereld. En met Paolo kunnen werken, was zonder meer een plezier.”

Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer van Gruppo Campari: “De campagne van dit jaar, Campari Red Diaries, focust op de verhalen van barkeepers uit de hele wereld en hun inspiratie om nieuwe en vernieuwende cocktailrecepten te creëren. Recepten waarvan wij het geluk hebben ze te mogen proeven. We zijn met de campagne voor dit jaar een unieke richting ingeslagen. Voor het eerst in de geschiedenis van het merk maken we immers gebruik van film om onze fans mee te nemen op een denkbeeldige reis. En passant richten we ook de schijnwerpers op de smaakcomplexiteit en de veelzijdigheid van Campari, die inspireren tot zoveel verbeelding en creativiteit. De altijd even charismatische Clive was de geknipte figuur om Paolo’s intense vertelling te vertolken. We kijken er dan ook erg naar uit om in januari de volledige campagne te onthullen.”

-EINDE-

#Campari #RedDiaries

www.campari.com
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
https://www.facebook.com/Campari
https://instagram.com/campariofficial
/twitter.com/campari

       

PERSCONTACT : Hilde Meus – RCA – [email protected] - 011 59 05 97 – 0473 69 51 07

OVER CAMPARI RED DIARIES

De eerste editie van de Campari Red Diaries betekent een compleet nieuwe stap in de evolutie na de voormalige Campari-kalender. Ze werpt een licht op de ervaringen en emoties die barmannen tot hun creaties brengen en inspireren om hun métier te delen en brengt de krachtige idee ‘achter iedere cocktail een verhaal’ tot leven. De Campari Red Diaries-campagne voor 2017 blijft van maand tot maand boeien en speelt in op de rijkdom van het verhalenthema, met de bartender in de rol van verteller.

Over Campari

Campari is een hedendaagse en charismatische klassieker. Het recept, dat vandaag nog altijd op dezelfde manier gemaakt wordt als in 1860 in Novara, fungeert ook als basis voor heel wat andere bekende cocktails in de wereld. Campari is een alcoholische drank waarbij de typische bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water.

Met zijn typische rode kleur, intense aroma en bitterzoete smaak staat Campari symbool voor intrige en plezier, wat vanzelf leidt tot een stimulerende drinkervaring. Deze waarden maakten het merk Campari dan ook beroemd over de hele wereld. Campari is uitgegroeid tot een icoon van Italiaanse passie, stijl en uitmuntendheid.

Over Gruppo Campari

Gruppo Campari is uitgegroeid tot een wereldwijde producent in de drankindustrie. Het merk is actief in meer dan 190 landen, met een leidende marktpositie in Europa en Amerika. De groep werd opgericht in 1860 en geldt vandaag als zesde grootste speler in de drankindustrie wereldwijd. De portfolio telt meer dan 50 merken en omvat een uitgebreid assortiment van alcoholische dranken (corebusiness), wijnen en frisdranken. Onder de internationaal gerenommeerde merken vind je onder meer Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier

Het hoofdkantoor is gevestigd in Milaan. De Campari Groep heeft wereldwijd 18 fabrieken en 4 bottelarijen, en een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep stelt ruim 4.000 personen tewerk en de aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milona S.p.A. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM) staan sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs.

Voor meer informatie : www.camparigroup.com/en

camparireddiaries-biographycliveowen.pdf

PDF - 84 Kb

camparireddiaries-biographypaolosorrentino.pdf

PDF - 87 Kb

Over Campari

OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.

Neem contact op met

www.campari.com