Belgisch cocktailtalent in Campari-campagne ‘Red Diaries’
Jan en Hannah Van Ongevalle vertellen cocktailverhaal in ‘Campari Red Diaries 2017’
Dat cocktails verhalen kunnen vertellen, weet Campari als geen ander. De campagne ‘Campari Red Diaries 2017’ brengt naast een spannende kortfilm en 12 verfilmde verhalen van bartenders wereldwijd, ook een legendarische kalender in boekvorm. Niemand minder dan de Belgische Jan en Hannah Van Ongevalle, vader en dochter, werden hiervoor geselecteerd. Met ‘Eté Anisé’ brengen ze een verfrissende cocktail en delen ze hun passie voor mixologie.
Belgisch talent in de kijker
Wie in The Pharmacy in Knokke al een cocktail geproefd heeft, weet dat Jan en Hannah Van Ongevalle meestervertellers zijn. Vader en dochter zijn al jaren gepassioneerd door de wereld van mixologie en hun cocktailtalent reikt intussen tot ver buiten de Belgische grenzen. Speciaal voor ‘Campari Red Diaries’ bedachten ze het frisse aperitief Eté Anisé.
Hannah Van Ongevalle: “We stelden ons drie Milanese meisjes voor die willen relaxen na een zomers dagje shoppen. Ze stappen een bar binnen, zetten zich aan een tafeltje in een schaduwhoek, hun elegante winkeltassen naast hen, en bestellen een cocktail. Op de achtergrond hoor je vintage muziek en het geruis van de vinylplaat... Ik probeer altijd de klant te visualiseren als we een cocktail creëren. En bij de Milanese meisjes dachten we aan iets fris, iets klassieks, maar ook iets hedendaags en sowieso stijlvols. Eté Anisé is het resultaat.”
Eté Anisé (Jan & Hannah Van Ongevalle) (beeld cocktail toevoegen + beeld van J& H)
Ingrediënten
• 5 cl Campari
• 3,5 cl Sour Orange (lijkt op sinaasappelsap maar smaakt als citroensap)
• 1,5 cl suikersiroop
• 2 barlepels absint
• 2 barlepels rinquinquin
• 2 cl tonic
• gedroogde sinaasappel, steranijs, eetbare bloemen
Bereiding
Doe alle ingrediënten, op de tonic na, in een shaker. Schud goed en schenk in een highball glas, gevuld met ijs. Doe er voorzichtig een scheutje tonic bij. Werk af met een schijfje gedroogde sinaasappel, eetbare bloemen en steranijs.
Met ‘Campari Red Diaries 2017’ slaat de befaamde Campari-kalender een nieuwe weg in, die van de film. De campagne omvat 3 luiken en gaat van start met ‘Killer in Red’, een spannende kortfilm van cineast Paolo Sorrentino, met acteur Clive Owen in de hoofdrol.
Via ‘Campari Red Diaries’ wil het Italiaanse aperitiefmerk het authentieke talent van de bartender in beeld brengen. De reeks telt 12 cocktailverhalen van toonaangevende mixologisten uit de hele wereld. Eén voor één onthullen deze verfilmingen een stukje magie achter het creëren van de Campari-cocktails. Een leuke inwijding ook in de rijke mixologiecultuur, adembenemend geregisseerd door de jonge, beloftevolle Italiaan Ivan Olita.
Het cocktailboek ‘Campari Red Diaries’ is het sluitstuk van de campagne en wordt naar goede gewoonte gedrukt op 9.999 exemplaren en alleen onder Campari-vrienden verdeeld. Deze speciale kalender, van de hand van de Argentijnse fotograaf Ale Burset, vereeuwigt zo de beklijvende Campari-verhalen van de bartenders – van de creatieve cocktails tot de wereld van passie en inspiratie die erachter schuilt.
Jan Van Ongevalle: “Het spreekt voor zich dat Hannah en ik trots zijn om in het kalenderboek van Campari te staan. Mijn dochter en ik zijn erg verschillend, maar de chemie tussen ons is perfect. Zij is de extroverte, ik de denker. En als we samenwerken, ontstaat er magie, net als in een sublieme cocktail. Ik hoop dat veel mensen straks onze ‘Eté Anisé’ ontdekken. Het was alleszins een ongelooflijke ervaring.”
Voor meer info:
Hilde Meus – RCA PR – 011 590 597 – 0473 695 107 – hilde@rca.be – www.rcapress.be
#Campari #RedDiaries
www.campari.com
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
https://www.facebook.com/Campari.be
https://instagram.com/campariofficial
twitter.com/campari
Over Jan & Hannah Van Ongevalle
Jan Van Ongevalle (51) is geen onbekende in de Belgische cocktailscene. Als zaakvoerder van The Pharmacy & The Antique Shop in Knokke maakt hij vandaag ook een jonge generatie bartenders warm voor de kunst van mixologie. Zelf stapte hij vrij laat in het vak. Na 25 jaar actief te zijn geweest in de modesector, trok hij door Azië en vond in Vietnam zijn passie voor cocktails. Eenmaal terug in België nam hij meteen deel aan een cocktailwedstrijd in thuisstad Knokke. Hij won, opende kort daarna zijn eerste cocktailbar en gaf intussen ook de microbe door aan zijn dochters Hannah en Noa en zoon Ran.
Hannah Van Ongevalle (29) runt mee The Pharmacy & The Antique Shop in Knokke. Ook zij verkende, na haar theaterstudie, eerst de modewereld voor ze 4 jaar geleden in de cocktailbranche terechtkwam. In 2014 werd ze beste bartender van België en plaatste zich bij de top 12 van de wereld. Ze hoort samen met haar broer ook bij de “Tripping chefs”, een verzameling van getalenteerde chefs die de wereld rondreizen op zoek naar inspiratie.
Hannah bracht in 2015 een cocktailboek uit, ‘Come take a sip with me’ en heeft sinds 2016 een eigen bedrijf ‘Tipsy Cake’ waarmee ze wereldwijd workshops en masterclasses geeft en cocktailwedstrijden. jureert. Sinds kort werkt ze samen met kookzender njam! en deelt ze haar talent voor smaakvolle aperitieven in het programma ‘It’s APEROTIME somewhere in the world’.
OVER CAMPARI RED DIARIES
De eerste editie van Campari Red Diaries betekent een compleet nieuwe stap, vergeleken met de voormalige Campari-kalender. De verhalen zetten de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker en laten zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal’ schuilgaat. De Campari Red Diaries-campagne voor 2017 blijft van maand tot maand boeien, met de bartender in de rol van verteller.
OVER CAMPARI
Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.
OVER GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM), zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs. Voor meer informatie kan u terecht op www.camparigroup.com/en. We stellen het op prijs dat u op een verantwoorde manier van onze producten geniet.